اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1402 + مراحل
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرکت در کنکور سراسری و رقابت کردن برای کسب رتبه عالی، یکی از مهمترین مرحله در زندگی هر دانش آموزی است. تک تک سوالاتی که برای این آزمون طرح شده اند، برای دانش آموزان سرنوشت ساز هستند؛ به طوری که پاسخ صحیح یک سوال می تواند رتبه و تراز داوطلبان را به کل تغییر دهد. به همین دلیل هم حساسیت داوطلبان بر روی سوالات کنکور سراسری زیاد است. گاه پس از شرکت در جلسه آزمون داوطلبان متوجه می شوند که یک و یا چند سوال به اشتباه طرح شده بودند و صورت مسئله به کل غلط بود؛ در چنین حالتی چه می توان کرد؟ سازمان سنجش بخشی را طراحی کرده است که داوطلبان بتوانند با مراجعه به آن مراحل اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری را طی کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. البته این ثبت اعتراض باید در بازه زمانی باشد که سازمان سنجش مشخص می کند. اگر شما هم نسبت به سوالات این آزمون اعتراضی دارید، برای مشاهده زمان و نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

شرکت در کنکور سراسری نقش سرنوشت سازی را در زندگی اکثر دانش آموزان دارد؛ چرا که مسیر شغلی و تحصیلی آن ها را رقم می زند. پذیرش در رشته های پر درآمد و پرطرفدار مستلزم پاسخ صحیح دادن به اکثر سوالات کنکور است و همین هم کافیست تا تک تک سوالات کنکور سراسری برای داوطلبان نقش حیاتی داشته باشد. 

از آنجایی که احتمال خطا در هر آزمونی وجود دارد و کنکور سراسری هم از آن مستثنا نیست، گاه ممکن است پس از پایان جلسه کنکور داوطلبان متوجه شوند که یک یا چند سوال به اشتباه طرح شده اند و صورت سوال غلط است. در چنین حالتی پاسخ صحیح هم برای سوال وجود نخواهد داشت و همین مسئله هم باعث افت رتبه دانش آموزان خواهد شد. اما راه چاره چیست؟

سازمان سنجش آموزش کشور در سامانه خود به نشانی اینترنتی sanjesh.org بخش را طراحی کرده است تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری اقدام کنند و این اشتباه را به گوش مسئولین برسانند. البته که امکان ثبت نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری در هر زمانی وجود ندارد و تنها باید در بازه زمانی مشخص شده از سوی این سازمان نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرد. در ادامه نحوه ثبت اعتراض را به شما کاربران گرامی همراه با راهنمای تصویری توضیح خواهیم داد.

 مراحل نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری عبارتند از:

در ابتدا لازم است وارد سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید و سپس از سمت چپ صفحه بر روی گزینه «انتقادات و پیشنهادات» کلیک کنید. برای ورود مستقیم به بخش «سیستم پاسخگویی» می توانی بر روی لینک request.sanjesh.org کلیک کنید.

لازم است تا ابتدا در این سیستم عضو شوید. بر روی عبارت «عضویت در سامانه» کلیک کنید و اطلاعات هویتی خود را مانند نام و نام خانوادگی، تابعیت، کدملی و … را وارد کنید. سپس اطلاعات رمز عبور و نام کاربری شما از طریق ایمیل و شماره تلفن همراه برایتان ارسال خواهد شد.

پس از دریافت این اطلاعات دوباره بر روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» کلیک کنید و این بار بر روی عبارت «ورود به سامانه» کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده مانند ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. 

در مرحله بعد لازم است تا از طریق منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید. سپس عبارت «سراسری» را در بخش آزمون انتخاب کنید. پس از درج سالی که در آن کنکور داده اید، بر روی «جستجو» کلیک کنید.

از میان عباراتی که به شما نشان داده می شود، عنوان «اعتراض به کلید سوالات آزمون» را انتخاب کنید.

در این بخش از شما اطلاعات مختلفی خواسته می شود که باید کادرها را به دقت تکمیل کنید. پس از وارد کردن دلیل اعتراض خود، می توانید اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری خود را با موفقیت نهایی کنید. 

 منبع: اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1402 + مراحل





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: